Saklı Düşler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Genel Paylaşım Platformu
 
AnasayfaKapıAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
En son konular
» 20-26 Aralık 2021 Haftalık Burç Yorumları
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından angelic Ptsi 20 Ara. 2021, 00:54

» Emanet Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:43

» Barbaroslar Akdeniz'in Kılıcı Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:41

» Mahkum Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:36

» Aziz Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:33

» Kıbrıs Zafere Doğru Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:31

» Arka Sokaklar Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:29

» Camdaki Kız Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:26

» Kaderimin Oyunu Bölüm Yorumları
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:24

» Bir Zamanlar Çukurova Dizisi Sohbet ve Yorum Konusu
İleri seviye Excel Ders Notları Emptytarafından Zeyno_zen C.tesi 18 Ara. 2021, 04:16

En iyi yollayıcılar
KarFırtınası
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Bulut
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Zeyno_zen
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Saklı Düşler
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
dRuLL-TR
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Mystery
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
fenhas
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Terlan
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Rüzgar
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
รยקєгเรเ
İleri seviye Excel Ders Notları Vote_lcapİleri seviye Excel Ders Notları Voting_barİleri seviye Excel Ders Notları Vote_rcap 
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Istatistikler
Toplam 73 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: SiyahSancaktaR

Kullanıcılarımız toplam 2260 mesaj attılar bunda 1328 konu
Anahtar-kelime
konu hangi 2022 açma 2021 grubu
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user

 

 İleri seviye Excel Ders Notları

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
KarFırtınası
Kurucu
KarFırtınası


Mesaj Sayısı : 687
Forum Puanı : 1995
Rep Puanı : 53

İleri seviye Excel Ders Notları Empty
MesajKonu: İleri seviye Excel Ders Notları   İleri seviye Excel Ders Notları EmptyPaz 10 Tem. 2011, 12:07

Boş hücreleri kontrol etmek :Excel'in
=EBOŞSA fonksiyonu istediğimiz görevi yerine getirecektir. Bunun için
yapacağımız şey şöyle olabilir.Eğer B sütunundaki hücrelere aşağıdaki
formülü girersek =EĞER(EBOŞSA(A1);"ahmet";"mehmet") bu durumda B
sütunundaki hücrelerin istediğiniz değerleri aldığına şahit olacaksınız.
Örnek formül önce A1 hücresinin durumunu değerlediriyor. =EBOŞSA
formülü eğer hedefteki hücre boşsa DOĞRU, boş değilse YANLIŞ değerini
alır. Hücredeki =EĞER formülü de =EBOŞSA formülünden gelen değere göre
B1 hücresinin değerini "ahmet" veya "mehmet" yapmaktadır.

Düzgün TL gösterimi :Bir
hücrenin içerisindeki rakamı başka bir hücre içerisinde Türk lirası
formatlama kurallarına uygun olarak görüntülemek için Excel'in özel bir
fonksiyonu olan =LİRA fonksiyonunu kullanabilirsiniz. =LİRA fonksiyonu
aşağıdaki gibi kullanılır: =LİRA(hücre;ondalık) burada hücre bölümüne
değerin alınacağı hücrenin adresini yazmak gerekli. Ondalık bölümünde
ise TL gösteriminde kullanılacak olan ondalık bölümün, yani virgülün sağ
tarafında yer alacak olan rakamların sayısını ayarlayabilirsiniz.
Örneğin A1 hücresinde 1200,23 sayısı varsa bu durumda B1 hücresine
=LİRA(A1;3) formülünü girdiğinizde B1 hücresinde 1.200,230 yazdığına
şahit olacaksınız.

Ayrı bölümleri basmak :Kullanırken
bir hesap tablosu belgesinde birbiri ile komşu olmayan bölgeleri tek
bir kağıda basmak isteyebilirsiniz. Bunun için basılacak olan bölümleri
CTRL tuşuna basıp basılı tutarak belirleyin. Daha sonra DOSYA menüsünden
YAZDIRMA ALANI * YAZDIRMA ALANINI BELİRLE komutunu çalıştırın. Seçmiş
olduğunuz bölümlerin çevreleri kesikli çizgi ile işaretlenecektir.Daha
sonra DOSYA menüsünden YAZDIR komutunu çalıştırın. Artık sadece CTRL ile
seçmiş olduğunuz bölümler kağıda dökülecektir. Bu yöntemi kullanarak
geniş bir hesap tablosu belgesinde sadece istediğiniz önemli bölgelerin
kağıda dökülmesini sağlayabilirsiniz.

Uzun metinleri bölme :Eğer
tablolarınızda çok büyük metinler varsa ve hücre genişlikleri bu
metinlerin tamamını gösterecek şekilde ayarlanmamışsa, ekranda hesap
tablonuzu incelerken metni okumakta zorlanırsınız. Çünkü bir hücrenin
içeriği diğer hücrenin başı tarafından bölünerek hücre içeriğini okunmaz
hale getirir.Eğer bu tür hücrelerin içeriğini incelemek istiyorsanız
hücreyi ikiye bölerek, ve hücre içeriğini çift satır haline getirerek
daha rahat okunmalarını sağlayabilirsiniz. Bunun için iki satır haline
getirmek istediğiniz hücrenin üzerine gelin ve tuşuna basın. İmleç
hücrenin içerisine girecektir. Hücrenin bölünen metninden hemen sonraya
bu imleci getirin ve ALT + ENTER tuşlarına basın. Hücre içeriği bu imleç
pozisyonundan sonra bir alt satıra atlayacak, hücrenin yüksekliği de bu
satırlara göre otomatik olarak ayarlanacaktır.

Düz metni sütunlara bölmek :Excel’de
tutulan kayıtlarda herhalde en sık kullanılan alan isim alanıdır.
Genellikle isim tek bir hücreye yazılır ama kimi zaman bu uygulama
sorunlar getirebilir. 10,000 kayıtlık bir veritabanındaki isim alanını
elinizle ad ve soyad olarak iki ayrı alana bölmeye çalıştığınızı
düşünebiliyor musunuz? Tabii bu sorun karşımıza sadece isim örneğinde
çıkmayabilir. Örneğin semt ve şehir bilgisinden oluşan bir alanı ikiye
bölmemiz gerekebilir.Bu soruna pek çok farklı çözüm getirilebilir.
Bunlardan en kolayı, Excel’in Text to Columns (metinleri sütuna çevir)
komutu. Tek yapmanız gereken, bölmek istediğiniz hücreleri işaretleyip,
Data/Text to Columns komutunu çalıştırmak.Bundan sonra gerçekleştirmeniz
gereken iki adım kalıyor. İlk adımda metni nasıl bölmek istediğinizi
karar vermelisiniz. Delimited seçeneği metni belirleyici karakterlerle
bölmenizi sağlarken, Fixed Width seçeneği sabit boylarda bölmeleme
yapmanızı sağlar. Genellikle işe yarayacak olan seçenek Delimited
seçeneğidir. Eğer bu seçeneği seçerseniz, bir sonraki adımda metnin
hangi karakterlere göre ayrılacağını belirliyorsunuz. Fixed Width
seçeneğini seçerseniz, elinizle sütun genişliklerini belirliyorsunuz.

Küçük küçük notlar :İçeriği
karışık hücreler için açıklama yazmak Excel’de çok sık yapılan bir
işlemdir. Özellikle karmaşık fonksiyonlar içeren hücrelerin yanına
genellikle o hücredeki formülleri açıklayan metinler girilir. Excel’de
daha önceki sürümlerde de bulunan Not ekleme özelliği bu açıklama
metinlerinin çalışma sayfalarında ve çıktılarda gereksiz yer
harcamalarını engeller. Herhangi bir hücreye bir not eklemek için
Insert/Note’u seçmeniz ve istediğiniz metni girmeniz yeterlidir. Eğer
isterseniz ve ses kartınız varsa sesli bir mesaj da kaydedebilirsiniz.
Bundan sonra not eklenmiş hücrelerin sağ üs köşelerinde küçük kırmızı
bir üçgencik belirecektir. Bu hücrelerin üzerine geldiğinizde notu
içeren bir kutu açılacaktır. Hatta kaydetmiş olduğunuz ses dosyası da
otomatik olarak çalınıyor. Eh, bu kadar kolaylık sunulunca da
kullanmamak olmaz!

Kolayca dolan hücreler :Hücreler
belirli bir düzende artan ya da azalan değerler girecekseniz sakın tüm
verileri klavyeden tek tek girmeye kalkmayın. Excel’de bu işin de bir
kolayı var. Eğer seriniz doğrusal bir artış sergiliyorsa, sadece ilk iki
veriyi girin, daha sonra bu iki hücreyi işaretleyip, kulp denilen,
işaretli alanın sağ alt köşesindeki siyah noktayı sürükleyin. Eğer
büyüyen bir artış görmek istiyorsanız, sağ tuşla sürükleyin ve açılan
menüden Growth Trend’i seçin.Eğer sadece tek hücre seçerseniz, tüm
alanlar o hücrenin değeriyle doldurulur. İşaretli hücre bir tarih
bilgisi içeriyorsa, otomatik olarak günler arttırılır.

En çok kullanılan değerleri gösterme :Excel
tam bu iş için kullanılacak bir formül geliştirmiş. =ENÇOK_OLAN()
adındaki bu formül verdiğiniz bir aralıkta en fazla tekrar eden değeri
gösteriyor. Yandaki gibi bir hesap tablosuna sahip olduğunuzu
varsayalım. Değerler B2:B8 aralığında sütununda yer alsınlar. B1
hücresine de B sütununda en fazla tekrar eden değerin yazılmasını
istiyorsunuz. O zaman B1 hücresine gireceğimiz formül =ENÇOK_OLAN(B2:B8)
şeklinde olacaktır. Bu durumda yan örneğimizde görüldüğü gibi B1
hücresinin değeri en fazla tekrar edilen sayı olan 3 olacaktır.

Excel sayfalarını birleştirmek :Bir
Excel çalışma kitabının içerisinde bulunan bir veya daha fazla çalışma
sayfasını başka bir çalışma kitabına almak istiyorsanız, bütün
yapacağınız önce hedef, daha sonra da kaynak Excel çalışma kitabını
açmak. Daha sonra Pencere menüsünden Yerleştir * Yatay komutunu
çalıştırarak iki dosyanın da içeriğinin ekranda görünmesini sağlayın.
Kopyalamak ya da taşımak istediğiniz çalışma sayfalarının alt tarafında
bulunan sayfa TAB'larından fare ile tutun ve hedef Excel çalışma
kitabının üzerine bırakın.Bu işlemi yaptığınızda sayfayı taşımış
olacaksınız. Eğer sayfayı kopyalamak, yani orijinalini kaynak çalışma
kitabında bırakmak istiyorsanız sürükle ve bırak işlemi sırasında CTRL
tuşuna basın ve basılı tutun. Sürüklenen simgenin yanında bir + (artı)
işareti belirecektir. Bu işaret sayfanın "kopyalandığını" gösterir.

Bir sütunda kaç tane :Kullanılan
formül EĞERSAY() formülü. Bu formülün iki parametresi var. Birinci
parametresinde sayılacak sütunun adresini, ikinci parametrede ise
aranacak ve sayılacak sayı veya metni veriyorsunuz.Bu örnekte aranacak
sütun A sütunu. Burada B2 hücresinde kullanılan formül =EĞERSAY(A:A;B1)
şeklinde. Yani diyor ki, "A sütununda B1 hücresi ile aynı olan kaç tane
hücre var? Bana göster!". Sonuç olarak ekran görüntüsünden de
inceleyebileceğiniz gibi, B1 hücresine "ali" yazılmış, bu sütunda 2 tane
"ali" olduğu için B2 hücresinde de 2 yazıyor.

Üst ve alt bilgiler :Excel
ile çalışma sayfalarınızı kağıda dökerken alt tarafa özel bilgiler
yazdırmak istiyorsanız, Dosya Menüsünden Sayfa Yapısı komutunu
çalıştırın. Ekrana gelecek olan diyalog kutusunun Üstbilgi/Altbilgi
sekmesine gidin. Burada üstbilgi (header) ve altbilgi (footer)
alanlarını özelleştirebilir, bu alanlara yazılacak olan bilgileri aşağı
doğru açılan listelerden seçebilirsiniz. Excel 95 sizin için bir dizi
seçenek hazırlamış olacaktır. Bu seçenekler arasında kendinize uygun
olan seçeneği bulamazsanız Özel Üstbilgi veya Özel Altbilgi
düğmelerinden birine basıp ekrana gelecek olan diyalog kutusunda
istediğiniz özel ayarı yapabilirsiniz.

Excel ve seriler :Bir
sütunu belli bir farka artan sayılarla doldurmak mı istiyorsunuz? Bunun
için alt alta sayıları yazmanıza veya toplama-çıkartma formülleri ile
uğraşmanıza gerek yok. Diyelim ki 0’dan başlayarak beşer beşer
yazdıracaksınız. Önce birinci hücreye 0 altındaki hücreye de 5 yazın.
Daha sonra bu iki hücreyi fare ile seçili duruma getirin. Seçili duruma
getirdiğiniz hücrelerin alt sağ tarafında küçük bir karenin çıktığını
göreceksiniz. Fare imleci ile bu karenin üzerine gelin ve işareti
tutarak aşağı doğru sürükleyin, sütundaki değerlerin bitmesini
istediğiniz yerde durun, fare düğmesinden elinizi çekin.Seçili duruma
gelmiş olan alan otomatik olarak bir seri biçiminde doldurulacaktır.
Anlatırken biraz karışık gibi görünen bu yöntemin, eliniz alıştıktan
sonra aslında ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz ve bir kere
alıştıktan sonra vazgeçemeyeceksiniz. Aynı seri mantığı Türkçe Excel
için Aylar, tarihler ve haftanın günleri için de geçerlidir. Yani Ocak
yazdıktan sonra fare ile çekiştirerek Excel’e otomatik olarak Şubat,
Mart vs.. yazdırabilirsiniz.

Excel ve Romen rakamları :Eğer
bir sayının romen rakamları ile görünmesini istiyorsanız, Excel’in
ROMEN() formülünü kullanabilirsiniz. Bu formülün kullanımı son derece
kolaydır. B2 hücresinde 1996 sayısının olduğunu varsayalım. Eğer A2
hücresinde bu sayının romen rakamı ile gösterimini görmek istiyorsanız,
bütün yapacağınız şey A2 hücresine ROMEN(B2) formülünü girmektir.

Sütun genişliğini otomatik olarak ayarlamak :Bir
Excel hesap tablonuz var ve içinde bir sürü veri bulunuyor. Ancak sütun
genişlikleri düzgün olarak ayarlanmadığı için verilerin bir kısmı
görülmüyor, bir kısmı da üstüste çakışıyorlar. Sütun genişliğini
otomatik olarak ayarlamak için yapılacak en kolay işlemi merak ediyor
musunuz? Hemen söyleyelim: Önce genişliği otomatik olarak ayarlanacak
olan sütunları seçili duruma getirin. Daha sonra fare imlecini sütun
başlıklarını birbirinden ayıran çizginin üzerine getirin. Bunu
yaptığınızda fare imlecinin ayraç haline geldiğini göreceksiniz. Bu
aşamada çift tıklayın. Seçili olan sütunların genişlikleri otomatik
olarak içindeki tüm verilerin görünebileceği şekle gelecektir.

Uzun isim vermeyin :Excel'de
dosya isimlerinin genişliği maksimum 21 karakter olabilir. DOS'un 8
karakter sınırından sonra 21 karakter genişliğinde dosya ismi tanımlamak
ilk anda cazip gelebilir. Fakat bu durumda isim verme süreci zaman
alıcı olabilir. Bu arada çalışma tablosu içinde kullandığınız alanların
da isimlerinin kısa olmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü çalışma tablosu
içinde bir hücre içinde maksimum 255 karakter yazabilirsiniz. Bu nedenle
hücre içinde yazacağınız formüller içindeki uzun alan isimleri
nedeniyle hücredeki formül yazımınızı tamamlamadan formülünüz 255
karakteri aşacaktır.

Excel'de sıfır atma :Excel'de
yaptığınız çalışmalarda bol sıfırlı sayılar kullanıyorsanız, yazdığınız
sayının görülebilmesi için sütun genişliğini arttırmanız gerekebilir.
Bu da çalışma tablosunun geniş bir alana yayılmasına neden olur. Sütun
genişliğini arttırmak yerine bu sayıların 0 olan 3, 6, 9 veya daha fazla
hanesini saklayabilirsiniz. Bunun için FORMAT NUMBER komutlarını seçip,
ekrana gelen menüden Code Text Box seçeneğini Tab tuşunu kullanarak
veya fare ile seçerek #,##0, ifadesini yazmalısınız. Böylece çalışma
tablonuzda yazdığınız 100000000 sayısı 100000 olarak, eğer #,##,0,,
formatını kullanırsanız 100 olarak görüntülenir.

Alanlara isim verme :Çalışma
tablosundaki alanları hücre adresleriyle tanımlayabileceğiniz gibi isim
de verilebilir.Eğer Excel'de çalışıyorsanız, isim vermek istediğiniz
alanı işaretleyip Formula * Define * Name komutlarını seçip,
belirlediğiniz alana vermek istediğiniz ismi yazın. 1-2-3'de önce /
Rnage * Name * Create komutlarını seçip, sonra alan ismini ve adresini
yazıp Enter'a basın.Burada isim verilen alan, bazen bir hücre bazen de
birden fazla hücreden oluşan bir alan olabilir. İsmi TOP olan B1..B30
alanında toplamak istediğiniz sayıların var olduğunu farz edelim.

Büyük alanları seçmenin kısa yolu :Eğer
büyük bir veri alanına ihtiyacınız varsa fare ile kaydırarak bütün
veriyi seçmek yerine bir anda geniş bir seçili alan oluşturabilirsiniz.
Bunun için Ctrl-* veya Ctrl-Shift-8 tuşlarına basmanız yeterli. Excel
sizin için bu büyük alanı oluşturacaktır.

Kısa yoldan formül silme :Formül
barında, formül düzenlerken, bazı karakterleri silmek istediğinizde bu
karakterleri seçip Delete tuşuna basabilirsiniz yada her zamanki gibi
BackSpace tuşunu kullanabilirsiniz. Peki tamamını hiçbir şey seçmeden
Ctrl-Delete tuşlarını kullanarak silebileceğinizi biliyor muydunuz?
Bunun için imleci satırın başına geçmeniz yeterli. Çünkü bu komut
imlecin bulunduğu yerden sonuna kadar tüm bölümü siler.

Sayı formatlama :Çok az
kullanıcı Excel'in sayı formatlama araçlarını tam anlamıyla kullanır.
Örneğin * işareti girilecek karakterin sütun genişliği doluncaya kadar
tekrarlanmasını sağlar. Varsayalım ki negatif sayıları parantez içinde
kullandığınız, finansal bir tablo yaratıyorsunuz ve açma parantezinin,
hücrenin soluna yaslanmasını istiyorsunuz. Eğer Excel 4.0
kullanıyorsanız Format menüsünden Number komutunu Excel 5.0
kullanıyorsanız Format menüsünden Cells'i buradan number'ı seçin.Çıkan
diyalog kutusunda All yada Number kategorileri için
#,##0,00_);(#,##0,00) formatını seçin. Yeni modu girmek için Code
Penceresini tıklayın ve açma parantezinden sonra bir * ve bir boşluk
ekleyin. Bitirmek için OK tuşuna basın.

Formül sonlarına açıklamalar eklemek :Formüllerimize
açıklamalar eklemek hesap tablonuzu daha anlaşılır hale getirecek ve
ihtiyacınız olursa değişmeleri daha kolay yapmanızı sağlayacaktır. Excel
'de açıklamalarınızı hücre ismi olarak, veya hücre notu olarak
girebilirsiniz. Bunun için INSERT&Name/ veya Note komutlarını da
kullanabilirsiniz.

Satır ve Sütun eklenmesini engelleme :Boş bir sayfada A1 hücresinden başlayarak önce End-Aşağı Ok sonra End-Yukarı Ok tuşlarına basınız. Gelmiş olduğunuz son hücreye herhangi bir şey yazınız. Şimdi A1 hücresine dönmek için Home
tuşuna basınız. Artık bundan sonra siz veya başka birisi çalışma
sayfasına herhangi bir satır veya sütun ekleyemeyecek, eklemeye kalkarsa
karşısına beklemediği bir hata mesajı gelecektir.

Ekranı büyütmenin başka bir yolu :Çoğu
kullanıcı Windows'ta çalışırken ekranın sağ üst köşesindeki oklu kutuya
tıklayınca pencerenin tüm ekranı kapladığını bilir. Yine çoğu kullanıcı
Döküman ismi bulunan çubuklara çift tıklama ile dökümanın maksimize
edildiğini bilir. Excel hesap tablosu yazılımı bize bize üçüncü bir yol
daha sağlıyor. Eğer ekranın sağ alt köşesindeki küçük kareye çift
tıklarsanız Excel penceresinin tam ekrana yayılmasını sağlarsınız

Bir excel hücresine bir satırdan fazla yazı'nın yazılması (Metin sarma) :Hücre
sonuna gelen metnin alt satırdan devam etmesi işlemine Microsoft
Türkçesinde “metin sarma” adı veriliyor. Metni sardıracağınız hücreleri
seçili duruma getirin. Seçili hücrelerin üzerinde herhangi bir noktaya
sağ fare tuşuyla tıklayıp açılan menüden Hücreleri Biçimle komutunu
çalıştırın. Ekrana gelen diyalog kutusunun Hizalama bölmesinde Metni Sar
seçeneğini işaretleyin ve Tamam düğmesine tıklayın. Bu diyalog
kutusunda metnin hizalanması ile ilgili diğer seçenekleri de
bulacaksınız.

Yılın kaçıncı günündesiniz :Aynı
zamanda Jülyen takvimi adı verilen bu işlemi yapmak Excel için son
derece kolaydır. Ancak dikkat edilmesi gereken bir nokta var, o da artık
yıllar. Neyse, Allah’tan Microsoft’çular Excel’i yaparken bunu
ayarlayacak bir şeyler geliştirmişler. A1 hücresinde düzgün olarak
yazılmış tarihin varolduğunu düşünelim. Eğer B1 hücresine
=A1-TARİH(YIL(A1)-1;12;31) formülünü girerseniz, bu formül A1
hücresindeki tarihin yılın kaçıncı gününe tekabül ettiğini
gösterecektir. Eğer İngilizce Excel kullanıyorsanız, aynı formülü
=A1-DATE(YEAR(A1)-1;12;31) biçiminde yazmanız gerekecekti.

Excel'de dikey yazdırma :Dikey
yazdırmak istediğiniz alanı seçin. Farenin oku seçili alan üzerindeyken
farenin sağ kulağını tıklayın. Çıkan menüden Hücreleri Biçimle'yi
seçin. Hizalama kısmında aradığınız çözümü bulacaksınız. İstediğiniz
yönelimi seçip işlemi uygulatın.

Hücre çizgilerini gizlemek yada göstermek :Bir
Excel tablosunda çalışırken hücrelerin boyutlarını gösteren kılavuz
çizgilerini zaman zaman göstermek zaman zamanda gizlemek
isteyebilirsiniz. Bu işi yapacağınız bir düğmeyi araç çubuğuna eklemeye
ne dersiniz. Böylece bu düğmeye bir defa bastığınızda kılavuz çizgileri
görüntülenir, bir defa daha bastığınızda gizlenir. Böyle akıllı bir
düğmeyi araç çubuğuna eklemek için aşağıdaki adımları takip edin. 1)
Araçlar menüsünden Özelleştir komutunu çalıştırın. 2) Ekrana gelecek
olan diyalog kutusunun Komutlar bölümüne gidin. 3) Kategoriler
listesinde Formlar seçeneğini seçili duruma getirin. Sağ taraftaki
bölümde Kılavuzu değiştir seçeneğini bulun. 4) Bu seçeneğin üzerine
gidin, sol fare düğmesine basın, basılı tutun ve düğmeyi araç
çubuklarından herhangi birinin üzerine sürükleyip bırakın. 5) Tamam
düğmesine basarak diyalog kutusunu kapatın.Artık araç çubuğunda
oluşturmuş olduğunuz bu düğmeye basarak kılavuz çizgilerini bir
gösterebilir, bir gizleyebilirsiniz.

Kağıt dökümlerini ortalamak :EXCEL
belgelerinizi kağıda döktüğünüzde baskının ortalanmasını istiyorsanız
kağıda dökmeden önce Dosya menüsünden Sayfa Yapısı komutunu çalıştırın.
Ekrana gelecek olan diyalog kutusunun Kenar Boşlukları bölümüne gelin.
Burada Yatay ve Dikey ortalama seçeneklerini aktif hale getirin. Excel
hesap tablonuzun içeriğini kağıda ortalayarak basacaktır. Örnek için
aşağıdaki resme bakabilirsiniz.

Excel içinde hesap makinesi :Basit
hesaplamalar yapmak için de Excel'in formülleri ile uğraşmaya değmez.
Excel araç çubuğuna bir hesap makinesi simgesi ekleyip bu düğmeye
basılınca Windows 95'in basit hesap makinesinin açılmasını sağlayarak
işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz. Bunu yapmak için aşağıdaki adımları
takip etmeniz yeterli: Herhangi bir Excel araç çubuğunun üzerine sağ
fare düğmesi ile tıklayın ve Özelleştir komutunu çalıştırın. Komutlar
bölümüne gelin. Kategoriler bölümünde Araçlar seçeneğine gelin.Sol
taraftaki listeden Özel seçeneğine gelin, yan tarafında minik bir hesap
makinesi simgesi olması lazım. Bu seçeneği sürükleyip istediğiniz bir
araç çubuğunun üzerine bırak. Kapat düğmesine basarak diyalog kutusunu
kapatın. Bundan sonra Excel içinde mini bir hesaplama yapmak istediğiniz
zaman bütün yapacağınız araç çubuğuna eklemiş olduğunuz hesap makinesi
düğmesine basmak. Hesap makinesi programı açılacaktır.

Excel'de size özel sayı formatları :
Excel’de hücrelere sayı biçimi verirken, size sunulan seçenekler
dışında kendi isteğinize bağlı formatlar da oluşturabilirsiniz. Bu
formatları oluşturmak için Format/Cells (Biçim/Hücreler) altında Number
(Sayı) sekmesinde Custom (İsteğe Uyarlanmış) alanına istediğiniz biçim
özelliklerini girmelisiniz. Temel sayı biçim kodları: Excel’de Belirli
sayıda basamak belirtmek için 0, # ve ? karakterleri kullanılır. # karakteri kullanıldığında, sıfırlar sadece anlamı olduğunda görüntülenir. 0 karakteri kullanıldığında ise sıfırlar anlamlı olsalar da olmasalar da görüntülenir.?
karakteri ise format tanımından daha az basamak olması halinde
boşluklar eklenmesi (hizalama için) ya da kesirli sayılar görüntülenmesi
için kullanılır. Ondalık kısımları görüntülemek için ".", binleri ayırmak için ise ","
kullanılır. Biçime renk eklemek için, kodlardan önce köşeli parantez
içinde renk isimini (örneğin [RED] ya da Türkçe’de [KIRMIZI]) veya
paletteki renk numarasını (örneğin [COLOR 6]) kullanabilirsiniz.

Bir hücrenin içeriğini grafik başlığı olarak kullanmak :
Yapacağınız şey oldukça basit. Aşağıda görüldüğü gibi bir Excel
grafiğine sahip olduğunuzu varsayalım. Önce işleri garantiye almak için
Çizim araç çubuğunu görüntüleyin. Bunun için de araç çubuklarının
bulunduğu yerde boş bir alana sağ fare düğmesi ile tıklayın, ekrana
gelecek olan menüden Çizim komutunu çalıştırın.Excel grafiğinizin üstüne
tıklayarak seçili duruma getirin. Çizim araç çubuğundan metin aracının
düğmesine basın. Sürükle ve bırak yönetimini kullanarak Excel grafiğinin
üzerine görüntülemek istediğiniz metnin yer alacağı alanı çizin. Daha
sonra Excel penceresinin üst tarafındaki Formül çubuğunun içindeki boş
beyaz alana tıklayın. = (eşittir işareti) yazın. İçeriğinin
görüntülenmesini istediğiniz hücrenin üzerine fare ile tıklayın.Enter
tuşuna bastığınızda üzerine tıkladığınız hücrenin içeriği grafiğin
üstündeki metin kutusuna transfer edilecek. Dosyayı kaydedin. Artık bu
hücreyi her değiştirdiğinizde grafiğin başlığı da hücrenin içeriğine
göre otomatik olarak değiştirilecektir.

Devrik dönüşüm fonksiyonun pratik kullanımı :
Bir Excel dosyanız var ve veriler sütunlarda dizilmiş olarak
görüntüleniyor. Ancak siz bu sütunlardaki verileri satırlara dönüştürmek
istiyorsunuz. Aynen yan taraftaki resimde görüldüğü gibi. Ayrıca
sütunlar ve satırlar arasındaki bağlantının da kopmamasını istiyorsunuz
ki orijinal sütunlar değiştirildiğinde diğer satırlar da otomatik olarak
güncellensin.Bunu yapmak için Excel'in DEVRİK-DÖNÜŞÜM() formülünü
kullanabilirsiniz. Yandaki örnekte görülen basit hesap tablosuna bir göz
atın. Burada A1:C6 alanı, devrik dönüştürülme yöntemi ile E9:J11
alanına kopyalanmıştır. Kopyalama dinamik link şeklinde olduğu için,
kaynak alanda herhangi bir hücreyi değiştirdiğinizde, bu değişiklik
anında hedef alanda da kendisini gösterecektir. Bu işlemi yapmak için
aşağıdaki adımları takip ettik: 1. A1:C6 alanına gerekli verileri
girdik.2. E9:J11 alanını seçili duruma getirdik. 3. Formül çubuğunda
formül olarak =DEVRİK_DÖNÜŞÜM(A1:C6) yazdık, ancak bu formül bir dizi
formülü olduğu için Ctrl + Shift + Enter tuşlarına bastık. Bu işlemleri
yaptığımızda sütunlar satırlara dinamik olarak aktarıldı. Yukarıdaki
adımların en önemlisi 3. Adımda formülü yazdıktan sonra Ctrl + Shift +
Enter tuşlarına basmak. Direkt olarak Enter tuşuna basarsanız formül
çalışmayacaktır.

Excel ile otomatik kayıt :
Excel ile çalışırken belirli aralıklarla belgenizi otomatik olarak
kaydedilmesini mi istiyorsunuz. Program menülerinde bu tip bir seçenek
yok ama bir eklenti olarak gelen AUTOSAVE.XLA bu işi sizin için yapacaktır. Bunun için yapacağınız tek şey Tools menüsünden Add-Ins komutunu çalıştırmak. Ekrana gelecek Add-Ins diyalog kutusunda o anda sistemde kurulu ve kullanılabilir durumda olan eklentilerin bir listesi gelecektir. Buradan AutoSave'i seçili hale getirin ve OK düğmesine basın. Artık Tools menüsünü bir daha açtığınızda bu menüye bir de AutoSave
yani Otomatik Kayıt seçeneğinin eklendiğini göreceksiniz. Bu komutu
çalıştırınca ekrana Otomatik kaydetme ayarlarını yapabileceğiniz bir
diyalog kutusu gelecektir. Otomatik kaydetme aralığı ve buna benzer
diğer bir sürü seçeneği buradan ayarlayabilirsiniz.

Excel ile etiket atama :
Basit bir yöntemle herhangi bir makro kullanmadan bunu yapabiliriz.
Diyelim ki Excel açıkve BOOK1 adlı bir hesap tablomuz var. Birinci
kolonda bölge adları diğer kolonda da o bölge içerisindeki şehirler
bulunuyor. Sizin bütün istediğiniz ise bu satırlarda birbirleri ile aynı
olan bölge adlarını çıkarmak ve ayrı bir hesap tablosuna kategorilere
ayrılmış verileri girmek. Önce Book1'deki verileri Sort edin. Daha sonra
ikinci kolonu seçin ve insert menüsünden Columns komutunu çalıştırarak A
ile B kolonunun arasına bir kolon ekleyin. B2 hücresine gelin ve
=IF(A2=A1,"",A2) formülünü girin. Bu formülün görevi bi,r solundaki
hücre ile onun altındaki hücreyi karşılaştırmak ve birbirleri ile
aynıysa o hücreyi boş bırakmak, farklıysalar sol taraftaki hücrenin
değerini üzerine yazmaktır. Formülü girdikten sonra CTRL+Insert
tuşlarına basın, daha sonra B2 hücresinin altında kalan hücreleri
seçerek ENTER tuşuna basın. Böylece formül B kolonunun tüm hücrelerine
kopyalanacaktır. Hesap tablonuz istediğiniz gibi bir görünüm
kazanacaktır. Hesap tablonuza en son görünümünü vermek için A kolonunu
tümüyle seçin ve Format menüsünün Column * Hide komutunu çalıştırın.
Aynı işl emi A kolonunun başlık Tab'ına sağ fare tuşuyla tıklayıp ekrana
gelecek olan menüden Hide komutunu çalıştırarak ta yapabilirsiniz.

Belgelere kolay ulaşım :
Araçlar (Tools) menüsünden Seçenekler (options) komutunu çalıştırın ve
Genel (General) bölmesine girin. "Varsayılan dosya yeri" (Default file
location) bölmesine istediğiniz dizini girin ve Tamam'a tıklayın. Artık
Dosya*Aç komutunu çalıştırdığınızda karşınıza bu dizin gelecek. Ayrıca
yeni oluşturduğunuz bir hesap tablosunu kaydetmek istediğinizde de yine
karşınıza bu dizin gelecek.Aynı şeyi Word 6.0'da da yapabilirsiniz.
Bunun için Araçlar (Tools) menüsünden Seçenekler (Options) komutunu
çalıştırın. Dosya konumları (File locations) bölmesine girin. Belgeler
satırını seçerek Değiştir düğmesine basın ve yeni dizin ismini yazın.
Tamam düğmesine bastığınızda işlem tamam olacak.

Excel ve Spinners (Otomatik değer Arttırma/Azaltma) :
Excel kullanırken hesap tablonuza bir hücrenin değerinini arttırıp
azaltacak düğmeler eklemek, spinners aracını kullanarak çok
kolaydır.Bunu yapmak için aşağıdaki örnek adımları takip edin. 1-
Herhangi bir hücreye herhangi bir değer girin. 2- "Forms" araç
çubuğundan "spinners" aracının düğmesine basın. Eğer araç çubuğu açık
değilse bunu View*Toolbars komutunu çalıştırdıktan sonra "Forms"
seçeneğini seçerek açın. 3- Farenizi kullanarak hesap tablosunda
istediğiniz yere istediğiniz boyutta bir spinner çizin. 4- Spinner
üzerine gelip sağ fare düğmesine basın. 5- Ekrana gelecek olan menüde
Format*Object komutunu çalıştırın. Diyalog kutusunun Cell Link
bölmesinde sayının etkileyeceği adresi girin. (Örneğin B-3 için $b$3
gibi.) Bu diyalog kutusundan ayrıca hücrenin alabileceği minimum ve
maksimum değerleri, artış miktarını ayarlayabilirsiniz. İşte bu kadar.
Artık arttırma/Azaltma düğmenizi kullanabilirsiniz.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://nikeforum.tr.cx
dRuLL-TR
Süper Aktif
Süper Aktif
dRuLL-TR


Mesaj Sayısı : 73
Forum Puanı : 130
Rep Puanı : 20

İleri seviye Excel Ders Notları Empty
MesajKonu: Geri: İleri seviye Excel Ders Notları   İleri seviye Excel Ders Notları EmptyPtsi 01 Ağus. 2011, 13:39

teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.frmdrull.tk
Terlan
Deneyimli
Deneyimli
Terlan


Mesaj Sayısı : 30
Forum Puanı : 52
Rep Puanı : 20

İleri seviye Excel Ders Notları Empty
MesajKonu: Geri: İleri seviye Excel Ders Notları   İleri seviye Excel Ders Notları EmptyPerş. 02 Ağus. 2012, 14:46

eywalla ustam Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İleri seviye Excel Ders Notları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Microsoft Excel XP
» ExCeL 'de HazırLanmış FaydaLı ProgramLar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Saklı Düşler  :: Düşünce Platformu :: Haberler :: Teknoloji Haberleri :: Bilgisayarım-
Buraya geçin: